Voel je aangesproken!

het DB van StuReC 24 September 2020

Gezocht: studenten voor facultaire raden en commissies (deadline vrijdag 2 oktober 2020 om 18u)

Beste medestudenten

Om onze faculteit in goede banen te leiden bestaan tal van commissies en raden waarin ook studenten gehoord worden. Voor het academiejaar 2020-2021 zijn wij op zoek naar studenten die zin hebben om mee te werken aan het beleid van onze faculteit door in een raad/commissie te zetelen.

Concreet kan jij je kandidaat stellen voor 1 of meer van volgende mandaten:

Specifiek kunnen studenten Criminologie verder zetelen in:

In dezelfde lijn staan voor studenten Rechten open:

De opleidingscommissies komen maandelijks samen. Sommige commissies komen slechts 2 à 3 keer per academiejaar samen, zoals de curriculumcommissies, interne beroepscommissies, financiële commissie en de beoordelingscommissie. Andere komen ad hoc samen, maar minder dan maandelijks. In het licht hiervan is het zeker mogelijk om voor meerdere mandaten te kandideren!

Door de coronacrisis, en de omslag naar nieuwe onderwijsvormen, heerst er komend academiejaar veel onzekerheid. Het is daarom dit jaar misschien nog belangrijker dan voorgaande jaren, dat er goed naar de stem en de bekommernissen van de studenten wordt geluisterd.

Voel je je geroepen om je te laten horen en de belangen van studenten te behartigen? Zin om je stempel te kunnen drukken op het facultair beleid, waardevolle ervaring op te doen en je vergadertechnieken aan te scherpen? Stuur dan zeker een mailtje vanaf je UGent e-mailadres met een korte motivatie (incl. vermelding van studiejaar, richting, studentennummer en de mandaten waarvoor je kandideert) ten laatste tegen vrijdag 2 oktober 2020 naar volgende e-mailadres: sturec@ugent.be. Wij brengen je in de loop van de daaropvolgende week op de hoogte van de mandatentoewijzing. Een evenwichtige verdeling op vlak van opleiding, gender in combinatie met continuïteit en motivatie staan centraal in de beoordeling van de kandidaturen en toewijzing van mandaten.

Aarzel niet om meer informatie te vragen over 1 of meer mandaten via sturec@ugent.be, StuReC op sociale media zoals Facebook en Instagram of de Ufora-pagina 'studentenvertegenwoordiging' (BX00004). Wij staan voor je klaar!

Alvast veel succes in het nieuwe academiejaar!

Yoran Diels, Hailey De Munck, Renaldo De Gussem & Celien De Wever Studentenvertegenwoordigers Faculteitsraad Recht en Criminologie