het DB van StuReC 17 March 2023

Beste medestudenten,

Om jullie wegwijs te maken in de wondere wereld van StuReC en om jullie warm te maken om volgend academiejaar zelf een engagement aan te gaan, organiseren we op maandag 27 maart 2023 van 19 tot 20u een infomoment over studentenvertegenwoordiging in AJ 2023-24, in Leslokaal 7.1 (Pleitlokaal) op Campus Aula.

We geven op het infomoment uitleg over de verschillende mandaten, inclusief de bestuursfuncties bij de Studentenraad. Dit is trouwens hét moment om laagdrempelig al jouw vragen te stellen: wat is studentenvertegenwoordiging eigenlijk? Hoe is het om stuver te zijn, of om in het bestuur van StuReC te zitten? Wat houdt dat in? Hoe combineer ik het met mijn studies? Welke functies bestaan er zoal, en hoe weet ik welke het beste bij mij past? … Wij voorzien een hapje en een drankje.

Zit je nu al met vragen? Neem dan in de tussentijd gerust een kijkje op onze website, via dewelke je ons kan contacteren.

Just so you know: Het bestuur van de Studentenraad bestaat uit een voorzitter, twee vicevoorzitters, een communicatieverantwoordelijke, eventverantwoordelijke, secretaris en financieel verantwoordelijke. Daarnaast vinden de verkiezingen voor het bestuur plaats op dinsdag 2 mei 2023 (om 19u in het Pleitlokaal - info volgt) en openen de kandidaturen voor de stuvers eind september 2023. Dit wil zeggen dat wij het infomoment dan ook ‘vroeg’ plannen. Wij willen vooral jullie voldoende informatie geven over het stuverschap en hopelijk ook wat enthousiast maken om bij StuReC aan te sluiten!

Warme groeten en tot binnenkort,

De Studentenraad Recht en Criminologie (StuReC)

PS: Wist je dat in 2023-2024 de Studentenraad haar 25-jarig bestaan viert? In 1998 werd namelijk “CREOS” opgericht: het “Criminologie en Rechten Overlegcomité voor Studenten” (een hele boterham dus ...). Nu gaan we als Studentenraad Recht en Criminologie (StuReC) door het leven.